Frans-Marineke.reismee.nl

Dag 21, de reis naar Kaapstad, ons laatste logeeradres.

We reizen via de kustlijn bij False Bay naar Cape Point en Kaap de Goede Hoop. False Bay was de baai waar schepen de verkeerde route namen en dan moesten omdraaien voor de juiste koers. Cape point is een schiereiland en een heel mooi natuurgebied. Het is tevens het meest zuid-westelijke puntje van Zuid-Afrika, waar de Atlanische en de Indische Oceaan bij elkaar komen. Een mooi uitzicht punt, Frans en ik hebben niet het treintje gepakt maar waren blij een stukje te kunnen lopen (klimmen). Ook zijn we naar de Afrikaanse pinguins aan de kust geweest. We rijden langs gezellige vissersplaatsjes o.a. Simon's Town waar we lekker geluncht hebben (een visje natuurlijk) en wat rondgelopen. Onderweg naar Kaapstad begint het te regenen dus we hebben weer geluk gehad. Het was vandaag bewolkt en zon met 21 graden.

Morgen is het afwachten of we naar de Tafelberg kunnen want als het nevelig is (wat hier vaak het geval is in de bergen) gaat het niet door. Anders proberen we het donderdag nog een keer. We gaan morgen wel naar de botanische tuin en een wandeling maken door de stad. Donderdag is vrij te besteden en 's avonds hebben we een afscheidsdiner. We hebben al email-adressen van de groep uitgewisseld. We vertrekken vrijdag om 00.20 naar huis waar we 11-11-11 om 11.00 uur hopen te landen. Het moet niet gekker worden.

Wordt misschien nog vervolgd...

Adrie en Diny

We hebben alle verhalen en foto's welke jullie tot nu toe hebben gepost gelezen resp. bekeken. Mooie verhalen en ervaringen en dito foto's. Nog enkele mooie dagen gewenst en een behouden terugreis.
Groetjes, Adrie en Diny

Monique

Is er nog een mogelijkheid om Robbeneiland te bezoeken? Dan zou ik dat zeker doen. Bijzondere ervaring.
Goede reis naar huis.

Martin en Helma

Wat een bijzondere ervaringen. Wat wordt jullie volgende avontuur? China?
Fijn dat jullie weer snel naar huis komen, dan kan ik weer bellen. Nog een paar fijne dagen!
groetjes Martin en Helma