Frans-Marineke.reismee.nl

Dag 17, Tuinroute & Knysna

We verlaten Port Elizabeth en rijden weer in westelijke richting naar Knysna (spreek uit: ‘nijsna'). Onderweg daarheen brengen we een bezoek aan het Tsitsikamma National Park, dat ligt in de tuinroute die bekend is vanwege haar enorme variëteit aan planten, waarvan er veel alleen hier voorkomen. Een prachtige omgeving met diepe ravijnen, mooie bomen, planten en bloemen. Aan de noordkant zie je het Tsitsikamma gebergte en aan de zuidkant de Indische Oceaan. In het National Park hebben we een wandeling gemaakt langs de rotsen en met een geweldig uitzicht over de woeste zee. Een stuk verderop hebben we geluncht in het rijke Plettenberg Bay bij restaurant Moby Dick, direct aan zee gelegen. Na de lunch zijn we naar ons hotel voor 1 nacht 'GreyWood' gereden in Knysna. Om 18.00 uur hebben we een boottocht gemaakt bij zonsondergang, waarna we zijngaan eten in een plaatselijk restaurant. Met life-muziek van een 1 persoons band. Er werd zowaar gedanst!