Frans-Marineke.reismee.nl

Dag 4, Kruger Park

Fantastisch! Onze gamedrive in het Krugerpark was een onvergetelijke ervaring. 's Morgens om 6 uur stapten we in 3 terreinauto's met elk 9 of 10 passagiers. Onze gids/chauffeur was Derek. Hij heeft ons alles verteld en laten zien wat het Krugerpark te bieden heeft. Natuurlijk gingen we voor 'the big five': Leeuw, Luipaard, Neushoorn, Olifant en Buffel. Alleen de neushoorn hebben we niet gezien, wel hele mesthopen ervan.
Toen we het park binnenreden zagen we meteen een groep zebra's en giraffen, dus we waren hoopvol gestemd. Maar daarna hebben we een uur lang nauwelijks wilde dieren gezien, tot frustratie van Derek. Ons geduld is echter beloond. Eerst kregen we buffels te zien, vervolgens een groep leeuwen en daarna een luipaard, die lag te slapen op de onderste tak van een boom. Derek was hier erg blij mee, want het was al 2 weken geleden dat hij een luipaard had gezien. Bovendien komt een luipaard zelden in een boom (in tegenstelling tot een jachtluipaard). Olifanten hebben we heel veel gezien, groot en klein. Natuurlijk ook nog andere dieren zoals koedoe's, zebra's, giraffen en empala's. Vlak voor de lunch zagen we een luipaard, die lag te slapen aan de rand van de weg. Zo dichtbij en zo mooi dat ook onze gids Derek helemaal lyrisch werd. Blijkbaar was dit een zeldzaam mooie ervaring.

Om half 4 zat de excursie door het Krugerpark er voor ons op. Inmiddels was de temperatuur gestegen tot 34 oC en waren we allemaal behoorlijk moe, mede door de harde wind.
Na een paar uurtjes rust hebben we nog genoten van een lekker diner. Morgen wordt het nog warmer (37 oC), dus vertrekken we weer op tijd, 7.30 uur voor de panaromaroute door het park.

Wordt vervolgd.............

Jeroen, Anke en Elin

Hoi ome Frans en tante Marineke,
Wat een bijzondere ervaring zeg die jullie meemaken nu. Het lijkt me fantastisch om al die dieren in hun eigen omgeving te zien. Net wat anders dan de dierentuin...

Geniet er van. Als jullie terug zijn moeten we maar eens met de familie afspreken om Elin te bewonderen. Zij is voor ons een heeeeeel bijzondere ervaring!

Groetjes uit de meerkoethof!