Frans-Marineke.reismee.nl

Dag 5, Panoramaroute

Om 6.30 uur werden we gewekt met de wake up call. 0m 7.00 ontbijt en om half 8 in de bus. We gingen vandaag zo vroeg omdat het erg warm belooft te worden: 37 graden. Dat is voor zuid Afrika ook geen voorjaarstemperatuur, maar meer de temperatuur voor de zomer die in november begint.

Onze tocht ging eerst naar de zogenaamde potholes, ofwel kolkgaten. Deze zijn miljoenen jaren geleden ontstaan doordat op deze plaats de Blyde Rivier en de Treur Rivier bij elkaar komen. Hierdoor ontstonden grote draaikolken die langzaam grote gaten in de rotsen hebben gesleten. Daar konden we een mooie wandeling maken over platte stenen die aan de oever van de rivier lagen en langs de waterval. Even wat fris drinken, want we konden om half 9 al goed voelen dat het heet ging worden. Aan een kraampje hebben we 2 mooie beeldjes gekocht en er komen twee vrouwen erg mooi aangekleed hun plekkie opbouwen met spandoeken en djembee voor muziek.
Daarna gingen we weer verder met de bus naar de Drie Rondavels, drie bergtoppen die veel lijken op traditionele hutten. Hier konden we ook een blik werpen in de Blyde Rivier Canyon, de op 2 na grootste canyon ter wereld. Ten slotte nog naar het hoogste uitzichtpunt in dit gebied: God's Window. Allemaal prachtige uitzichten op de mooie omgeving.
Voor de lunch gingen we naar Harry's Pancake in Graskop waarna we weer naar het hotel zijn teruggegaan in Hazyview. Van 2 uur 's-middags tot 7 uur kunnen we onze tijd vrij besteden. Dan staat weer een 'braai' voor ons klaar.
Weer een mooie, warme dag.

Wordt vervolgd

Pieter en janneke

Leuke verhalen, klinkt allemaal erg indrukwekkend en mooi. Geniet ervan!

Jack en Anny

Hoi Frans en Marineke,
Wat een mooie reis maken jullie, leuk al die verhalen en foto's. Onze vakantie zit er over 2 dagen op, Zuid Spanje is ook prachtig maar niet zo spektaculair als julie grote reis door Zuid Afrika...geniet ervan en heel veel groeten van Jack en Anny vanuit Antiquera.

Monique en Peter

Zuid-Afrika, een super belevenis. Mooie foto's en een luipaard zien overdag is inderdaad uniek. Leuk al die ervaringen, hier blijf je nog lang van genieten.
Voor de komende tijd: nog heel veel plezier.

groetjes

Jack en Anny

Hoi Marineke en Frans, geniet er maar van want wij zijn weer terug in het koude Holland, brrr wel even wennen.
Jullie zien wel ontzettend veel nieuwe en mooie dingen.
heel veel groetjes van Jack en Anny

Richard van Kasteren

Anny en Jack deelden jullie avonturen met ons. Gaaf zeg wat jullie allemaal doen en zien... begint mijn bloed toch wel weer te kriebelen om ook weer eens te vertrekken.
Geniet en maak vooral veel foto's....

Groetjes Richard van Kasteren en Carine van de Velde