Frans-Marineke.reismee.nl

Dag 10, Durban

Onze koffers weer gepakt en om half 8 de bus in. We rijden over de N2 richting Durban. Onderweg daarheen zijn we in de buurt van het stadje Eshowe naar een weeshuis gegaan waar een Noorse stichting (Zulufather.org) een project heeft opgezet om de vele weeskinderen in het dorp op te vangen, te voeden en te onderwijzen. De kinderen wonen allemaal thuis bij hun familie: ooms, tantes, opa's en oma's, maar komen vrijwel dagelijks naar de stichting. Het was voor de kinderen een heel feest om een bus vol Nederlanders te ontvangen, die natuurlijk allemaal wat kochten of doneerden. Vlak vóór Durban hebben we geluncht in Umhlanga, een grote rijkebadplaats. Het contrast met de arme Zulu-mensen van het weeshuis was enorm.
In Durban aangekomen hebben we eerst even geshopt op een overdekte markt, waar veel Indische mensen hun waren aanprezen. Daarna naar ons hotel Tropicana aan de boulevard, met een fantastisch uitzicht op de Stille Oceaan.

Wordt vervolgd....

Margo

Hoi Marineke en Frans even door jullie berichten en foto's gegaan. we zijn zelf net terug uit Engeland. Erg mooi en indrukwekkend ziet het er allemaal uit. Prachtige foto's.

groetjes Margo