Frans-Marineke.reismee.nl

Dag 11, reis naar Drakensbergen

Na een overvloedig ontbijt in het Tropicana Hotel in Durban stapten we om 9.00 uur weer in onze bus. We reden op de N3 richting Pietermaritzburg. Bij Howick hadden we onze eerste stop voor een bezoek aan een mooi uitzichtpunt met waterval, diverse kraampjes en winkeltjes met Afrikaanse curiosa, de mogelijkheid tot geld pinnen en een kop koffie. Geld pinnen was hier bepaald niet aantrekkelijk want bij elke automaat stonden lange rijen Afrikaners die kennelijk hun salaris hadden gekregen. Inmiddels was het 12.00 uur, dus kregen we trek in onze lunch die klaar stond een kwartier rijden verderop in restaurant Yellow Wood, genoemd naar de typisch Afrikaanse 'geelhoutboom'.
Onze reis ging verder over provinciale wegen richting Underberg, een dorpje in de Drakensbergen. Na dit dorpje reden we de bergweg verder af over een afstand van 35 km. Aan het eind van deze weg kwamen we aan in een gigantisch resort 'The Drakensberg gardens'. Niet voor iedereen was er een hotelkamer beschikbaar, daarom werden wij met 8 andere reizigers in luxe chalets ondergebracht. Wij delen een chalet met Theo en Annie. Het is van alle gemakken voorzien met een prachtig uitzicht op de Drakensbergen. Vanavond worden we met een golfkarretje opgehaald om in het hotel te gaan eten.
Foto's volgen later, want we hebben geen wifi hier.

Wordt vervolgd....