Frans-Marineke.reismee.nl

Dag 15 en 16, Port Elizabeth en Addo Park

Woensdagochtend hebben we afscheid genomen van de zeer gastvrije eigenaren van Inkwenkwezi Resort en van de tamme cheeta's. We vervolgden onze reis richting Port Elizabeth. Onderweg een bezoek gebracht aan het historische stadje Grahamstown, waar rond 1820 Engelse pioniers (settlers) zich gevestigd hebben. Zeer sfeervol met mooie architectuur.
Port Elizabeth is een belangrijke havenstad van Zuid-Afrika. We logeren in het Kelway hotel, direct aan de strandboulevard en mogen voor de verandering eens uitslapen.

Donderdag om 10.00 uur kregen we een sightseeing van Port Elizabeth en reden vervolgens door naar het Addo Olifanten Nationale Park ruim een uur verderop. Met een landrover zijn we het enorme park met een oppervlak van 600 km2 ingereden. Onze gids Jonathan heeft ons veel laten zien: natuurlijk veel olifanten, maar ook antilopen, wrattenzwijnen, schildpadden, zebra's, jakhalzen en stokstaartjes. Jonathan had gevoel voor humor en prees zichzelf regelmatig: Dank je wel Jonathan, goed gedaan Jonathan.

Wordt vervolgd...